Meer Business met LinkedIn!

1-op-1-LinkedIn-training voor individuele ondernemers

  

Heb je een eigen bedrijf, maar:

  • Heb je te weinig omzet?
  • Zit er geen strategie achter je (online) marketing?
  • Weet je niet zo goed wat er online allemaal kan?

Heb je een prachtig product of een geweldige dienst, maar:

  • Weten klanten je niet te vinden?
  • Vind je acquisitie verschrikkelijk?
  • Ben je bang om (online) iets verkeerd te doen (en je imago te verknallen)?

Maar liefst 93% van de business-2-business-koopprocessen beginnen met online oriëntatie, dus online aanwezig zijn is echt een must. Maar dan moet je wel:

  • Vindbaar zijn
  • Een goede eerste indruk maken
  • Overtuigen dat jij dé persoon bent voor hun opdracht
  • Gemakkelijk te bereiken zijn

LinkedIn kan je daar enorm bij helpen!

  

Waarom LinkedIn?

  • Veel beter bereik met je berichten dat Facebook
  • Inhoud profiel en berichten in tijdlijn (feed) worden meegenomen in Google
  • Veel informatie over de leden van jouw netwerk
  • Inzicht in het netwerk van jouw connecties (tweedegraads)
  • Met gratis account al heel veel mogelijkheden
  • LinkedIn = nooit meer koude acquisitie hoeven doen*

  * Koude acquisitie wordt per 1 januari 2018 flink aan banden gelegd. Zomaar iemand koud bellen of mailen mag dan niet meer.

Waarom 1-op-1-training?

Ik bied individuele ondernemers alleen 1-op-1-sessies aan. Zo garandeer ik je dat: 

  • ​Jij leert op een manier die bij jou past
  • De stof perfect bij jou en je bedrijf aansluit, want jij bent de 'casus'
  • Kunnen we grote stappen zetten, want we gaan precies met jouw leerdoelen aan de slag
  • Je gaat altijd naar huis met een strategie die bij jou en je bedrijf past


Wie gingen je voor?

Investering

Je boekt al een 1-op-1-trainingssessie vanaf € 250,-. Daarvoor gaan we 2 uur intensief samen aan de slag. De trainingen zijn op een locatie in Nunspeet. Wil je liever dat ik bij jou kom? Neem dan even contact op, dan overleggen we even.

2 uur

We gaan gedurende 1 sessie van 2 uur intensief aan de slag.

  • Onverdeelde aandacht
  • Aan de slag met jouw persoonlijke leerdoelen
  • Gegarandeerd een strategisch plan voor jouw bedrijf

€ 250,- excl. BTW

Je hebt geen creditcard nodig, maar betaalt gewoon veilig en gemakkelijk met iDeal.

MEEST GEKOZEN

2 x 2 uur

We plannen 2 intensieve sessies met daartussen een paar weken waarin je al met je plan aan de slag gaat. 

  • Onverdeelde aandacht
  • Aan de slag met jouw persoonlijke leerdoelen
  • Gegarandeerd een strategisch plan voor jouw bedrijf
  • Feedback op je activiteiten tussen de sessies
  • Aanvullende tips en tricks op basis van je ervaringen tussen de 1e en 2e sessie

€ 500,- excl. BTW

Je hebt geen creditcard nodig, maar betaalt gewoon veilig en gemakkelijk met iDeal.

3 uur

We werken in een extra lange sessie van 3 uur aan jouw kennis en LinkedIn-strategie.

  • Onverdeelde aandacht
  • Aan de slag met jouw persoonlijke leerdoelen
  • Gegarandeerd een strategisch plan voor jouw bedrijf
  • Extra lange sessie

€ 350,- excl. BTW

Je hebt geen creditcard nodig, maar betaalt gewoon veilig en gemakkelijk met iDeal.

Wil je meer dan 2 sessies boeken? Bel me dan op 06 - 50 21 76 86 of mail me via amanda@ahmarketingacademie.nl voor een offerte op maat. 

LinkedIn-expert in 5 stappen

Zelfs als je nog helemaal niks van LinkedIn weet kan ik van jou in vijf stappen een LinkedIn-expert maken.

Door de kennis uit die vijf stappen toe te passen:

  • Vind jij de klanten die bij jou en je bedrijf passen
  • Bouw je aan je zichtbaarheid
  • Bouw je aan de relaties met je bestaande netwerk en
  • Maak je van jezelf de expert waar iedereen contact mee opneemt als ze een vraag hebben over jouw vakgebied.

Stap 1: Jezelf vindbaar en dus zichtbaar maken door een goed persoonlijk LinkedIn-profiel

Jouw LinkedIn-profiel heeft een aantal doelen:

  • Je goed vindbaar maken
  • Een goede eerste indruk maken
  • De bezoeker overtuigen om contact met je op te nemen

Je ziet dat een goed profiel erg belangrijk is. Het mooie ervan is dat het, na een eerste tijdsinvestering, voor jou aan het werk gaat. Je zet je profiel eenmalig op en daarna heb je er geen werk meer aan, maar helpt het jou wel met de bovenstaande punten.

Wist-je-dat: je met een volledig ingevuld profiel 40 keer meer kans hebt op een opdracht?

Stap 2: Je LinkedIn-netwerk opbouwen

Zet je netwerk zo breed mogelijk op. Denk niet alleen aan de dames en heren in pak die je tijdens het netwerken ontmoet, maar ook aan familie, vrienden, ouders van school of de voetbal, sportmaatjes etc.

Juist de mensen die jou privé goed kennen zijn extra geïnteresseerd in je, willen graag wat voor je doen en zijn dus altijd waardevol in je netwerk. Misschien niet direct als klant, maar ook zij hebben een netwerk. Het inzicht in dat tweedegraads netwerk is wat LinkedIn zo waardevol maakt.

LinkedIn is zo een goede aanvulling op live netwerken en biedt je de mogelijkheid om extra contactmomenten te hebben met je relaties, zonder achter je bureau weg te hoeven.

Wist-je-dat: LinkedIn het enige sociale netwerk is waarmee je ook inzicht hebt in het netwerk van jouw netwerk?

Stap 3: Strategie ontwikkelen voor het opbouwen van je expertstatus

LinkedIn leent zich perfect voor het opbouwen van een expertstatus. Door volgens een waterdicht plan jouw kennis te delen laat je aan je netwerk (en daarbuiten) zien dat jij de ‘go-to-person’ bent op jouw vakgebied. Door niet alleen je kennis te delen, maar ook actief vragen te beantwoorden bouw je bovendien aan de Know-Like-Trust-factor.

Door je kennis gratis te delen en mensen zonder tegenprestatie te helpen gaan ze je automatisch aardig vinden. Door de manier waarop je dingen deelt krijgen ze al een inkijkje in hoe je werkt en door stelselmatig goede informatie te leveren gaan ze je al vertrouwen. Hierdoor heb je een enorme streep voor op iemand die men nog totaal niet kent.

Wist-je-dat: Uit onderzoek blijkt dat kopers een leverancier willen die ze kennis en waarde biedt?

Stap 4: Je netwerk voor je laten werken

Met alleen linken kom je niet zo ver. LinkedIn biedt je allerlei mogelijkheden om je netwerk voor je te laten werken. Door het delen van je kennis weet je netwerk waar je goed in bent en welke pijn je voor je klanten oplost. Zo kunnen ze je aanraden bij hun connecties of je aanbevelen bij een potentiële klant.

Je netwerk voor je laten werken betekent ook je netwerk actief onderhouden. Zorg voor zoveel mogelijk contactmomenten. Dat kan door berichten van je connecties te liken, te delen of er op te reageren, maar ook door mensen privéberichten te sturen. Stel ze ook vragen. Waar zitten te mee? Waar kun jij (of iemand uit jouw netwerk) ze mee helpen? Online hoeft zeker niet onpersoonlijk te zijn.

Wist-je-dat: Gesprekken met leads via digitale kanalen het verkoopproces met 20% kan versnellen?

Stap 5: Strategie ontwikkelen voor vinden en nurturen leads en/of samenwerkingspartners

Met de voorgaande stappen heb je LinkedIn zo ingericht dat je goed gevonden wordt en wordt gezien als dé expert om bij aan te kloppen. Dan kun je nu achteroverleunen en wachten tot de klanten bij jou aanbellen. Of je gaat zelf op zoek!

Als jij je ideale klant helder voor ogen hebt kun je via LinkedIn zoeken naar personen of bedrijven die aan die specificaties voldoen. En vervolgens warm binnenkomen, want je kunt nagaan of je zelf iemand bij dat bedrijf kent of iemand uit je netwerk daar een connectie heeft. En warm binnenkomen is waardevol, want inkopers hebben een sterke voorkeur voor het inhuren van partijen die ze al kennen of hen aangeraden worden door een bekende.

Wist-je-dat: LinkedIn Business-to-Businessmarketeers de meeste leads én omzet van alle Social Media oplevert?

In een ondernemerstraining kunnen we, afhankelijk van je wensen en je niveau, stappen combineren. Voorafgaand aan je training hebben we een gesprek waarin we jouw leerdoelen bepalen en daar stem ik de training volledig op af.

Voor een incompany-training bespreken we vooraf de gewenste leerdoelen en bepaal ik met een test op welk niveau de (sales) medewerkers zitten. Op basis van dit gesprek en de testresultaten maak ik een trainingsvoorstel op maat.

Na afloop van de training mag je/ mogen de deelnemers me nog een half jaar lang mailen met vragen waar ze tegenaan lopen (fair use).

Meer weten? Bel of mail me gerust via 06 - 50 21 76 86 of amanda@ahmarketingacademie.nl.


Meld je aan voor mijn mailinglijst en mis nooit meer een blog!

__CONFIG_optin__{"optin":0,"color":"orange","size":"medium","text":"Subscribe Now","layout":"horizontal"}__CONFIG_optin__